לא ברור

אני נורא רוצה לכתוב כאן אבל זה לא יוצא ממני.
מנסה מדי פעם ונסוגה.
אין משהו חדשני לדווח.
יש בפנים בלבול ומצוקה מוּכּרת.
כשאני באה לשטוח כאן את התחושות, אני מרגישה שזה הכול בעצם שטויות וכלום.
אבל המצוקה מאוד מוחשית ומתפשטת.
האכילה הכפייתית משתוללת ותוקעת יתדות, כאילו הרשיתי לה מושב קבע.
אני לא אני לא, אבל אני כן. כי מה האלטרנטיבה. לא, אני אתעשת. אבל בשביל מה. אם היה בשביל מה, בטח הייתה לי סיבה להפסיק, לא? כנראה שיש חסרים שלא מוצאים מענה במציאות. אבל צריך מנגנון התמודדות אחר, לא הרסני.

אני בהמתנה כבר מעל חצי שנה לטיפול, מקווה שיגיע תורי בקרוב. אמרו לי שיש עוד כמה לפניי בתור, צריך לחכות.
מקווה שכשאוכל לעבד את הסיטואציות והתחושות והכול עם מטפל/ת, יהיה קצת יותר קל, קצת יותר ברור, קצת פחות מתח בפנים. אני מקווה כל כך כל כך. אבל אני למודת ניסיון ויודעת שאם לא תהיה כימיה עם המטפל/ת, זה יכול להיות סתמי, פַּרוֶוה.
יש איזו פסיכיאטרית מעצבנת פעם בכמה חודשים. המפגשים איתה לא יעילים לשומדבר. והיא גם התנהלה איתי בצורה לא נעימה ולא הוגנת. ויש לה קסם אישי של חוקרת גסטפו.

לא מוצאת את עצמי בלימודים. בעיקר חברתית, אבל לא רק.
ומי שהייתה החברה הכי טובה שלי שם עכשיו במשבר נפשי, לא הגיעה ללימודים כבר כמה זמן ולדעתי כבר לא תחזור. ממש עברה התמוטטות עצבים. אני מקווה שמצבה ישתפר בקרוב. היא צריכה טיפול רציני ויעיל וארוך-טווח.

היום היה נראה לי שצוחקים עליי בכיתה.
התחרטתי שדיברתי בכיתה, התייחסתי למשהו שמישהו אחר כתב, אבל היה עדיף לא לדבר. לא אהבתי את מה שאמרתי, לא יצא לי כמו שהתכוונתי. הרבה פעמים עדיף לשתוק. וגם שניים שם (זה שכתב את הטקסט שדנו עליו ומישהי שישבה לצידו, שיש ביניהם איזושהי קירבה רגשית) הסתכלו אחד על השני וחייכו, כאילו בתגובה לדברים שאמרתי. חיוך צופן סוד כזה. בלי מילים. כבר קלטתי כזה מבט פעם. אני תוהה מה זה אומר. אולי הפגנתי איזה דפוס שיש לי שהם נוהגים לצחוק עליו? אולי סתם הסתבכתי באמירה שלא הצלחתי להסביר? אלו דווקא שניים מקסימים ורגישים שיש לי איתם יחסים טובים.
וגם היה דיון על משהו שאני כתבתי, ואני די בטוחה שעדיף היה שלא ידונו בזה, שלא אראה לאחרים, אין להם מה להגיד, אין מה להגיד על מה שאני כותבת. אני סתם. על דברים של אחרים הם מתלהבים לנתח ולהתייחס, אצלי לא היה להם יותר מדי מה להגיד, כך נראה לי, אז זהו, הבנתי את המסר. מה אני עושה שם בכלל.
הם מתלהבים אחד מהשני אבל לא ממני, אז אני מבינה.
הצלחתי להיות אאוטסיידרית אפילו בחבורה של אאוטסיידרים. יש לי יכולות מאוד מרשימות.

אני לא מבינה אם אני מפרשת נכון את המציאות. אני קולטת דקויות, אני רואה מחוות בין אנשים, אני קולטת מבטים, מילים. לא תמיד מרגישה כך. יש ימים שיותר. מן הסתם בלי החברה הטובה ההיא ההרגשה קצת יותר בודדה. אבל יש שם אנשים מקסימים, אנשים שאני כן די קרובה אליהם, אבל איכשהו התחושה היא שהם יותר מתגבשים ביניהם ואני יותר מחוץ לחבורה, פחות שייכת. מנסה לבחון את התנהגותי, אולי אני מעבירה מסרים של התרחקות מבלי להתכוון. אולי קשה יותר להתקרב אליי. אולי אלו רגשי הנחיתות שלי והביטחון העצמי הנמוך. כרגע אני באמת לא יודעת.

שקלתי לשאול מישהי אם הם באמת צחקו עליי – היא תבין לגמרי את חוסר הביטחון, כולנו שם אנשים רגישים עם קשיים אלו ואחרים, ואנחנו פתוחים ויכולים לדבר בחופשיות. אבל אני לא יודעת אם זה רעיון טוב לפתוח את זה. להתחיל "לבקש אישורים" מאנשים אחרים לספקות שלי – זה ההפך מטיפול התנהגותי יעיל לספקות. כאן באמת אני צריכה מטפלת שתכוון אותי איך להתמודד. לא שכל מה שמטפלת אומרת זה תורה מסיני.

אז אני מרגישה קצת תסכול ופגיעות, במיוחד כי אני אוהבת את האנשים שם כל כך – וגם קיבלתי אהבה בחזרה, אז למה עכשיו כזו תחושה של נפרדות מהם, אני לא מבינה. אני ממש שמה לב איך הם מדברים יותר אחד עם השני ואני יותר בצד. זה קצת טלטל אותי וגרם לי להרגיש גל מיזנתרופיה עז. בגלל תחושת הפגיעה והאכזבה. ובא לי להישאר בבית ולהתנתק קצת מהכאב הזה של הממשק המבלבל הזה עם הבחוץ. ומרגישה שרק אחותי הקטנה ובן-זוגי באמת מבינים אותי ורוצים בחברתי.

לגבי הבריאות של אבא שלי – הוא בשגרת טיפולי כימותרפיה, לא פשוט, אבל פחות גרוע מהפעם הראשונה. לוקח כל מיני תרופות וסובל מכל מיני תופעות גופניות לא נעימות. לוקח טיפות שמן קנביס לדיכאון. בהתחלה דיווח שזה לא השפיע, ואז הגדיל מינון ואמר שזה גרם לו להרגשה מוזרה שהוא לא אהב, וגם לכאב ראש. אבל עכשיו דיווח שלקח ושזה דווקא כן אפקטיבי. לא יודעת, לא הכול ברור. בבדיקות הדם שהוא עושה התוצאות מעודדות ועשויות להעיד על נסיגת הגידול. מניחה שאחרי עוד כמה טיפולים ספורים אולי יעשו גם איזשהו צילום לבדוק את המצב.

כרגע החיים לא ברורים לי ואנשים לא ברורים לי ואני לא ברורה לעצמי.
אני באמת באמת לא יודעת.
חשבתי ש… אבל גם אם לא, בסדר.
כל עוד יש לי עוגנים אחרים, אני יכולה לעמוד בכל זה.
כי אם הייתי באמת לבד, זה היה נורא קשה. ומפחיד.

17 תגובות בנושא ״לא ברור"

  1. אני לא יודעת על איזו כתיבה וכיתה מדובר, אבל את בוודאי יודעת שזה שאין להם מה להגיד על כתיבתך לא בהכרח אומר שהיא לא טובה. זה יכול אפילו להעיד על ההפך… באמת אני מתרשמת (כפי שגם דיווחת לא פעם) שאת נוטה לפרש כל מיני סימנים לרעתך, וחבל. מקווה שההמתנה מורטת העצבים לטיפול תסתיים במהרה ושתוכלי לקבל עזרה בנושא הזה, כי נראה שאת שופטת את עצמך מאוד מאוד לחומרה.
    מחזיקה אצבעות לשיפור מהיר, ובינתיים – האחות הקטנה ובן הזוג וקשריהם איתך הם חדשות טובות וחשובות:)

    אהבתי

  2. חיבוק ענק.
    הרגישות העצומה שלך לא מפסיקה להפעים אותי.
    אני שמחה שאת כן מוצאת בכיתה אנשים יותר סימפטיים, וגם אם הצמד ההוא צחקק – כל כך הרבה דברים שאנחנו חווים וחושבים ואומרים קשורים הרבה יותר בנו מבהם. אנחנו לא באמת רואים, לא באמת שומעים… הם אצלם ובתוכם.
    זה לא אומר שום דבר לגביך. ועוד חצי שני יכול להיות שהצמד יריב ולא ירצה לדבר, וגם החווייה הזו כבר לא תהיה.

    תהיי את. Wonderful you.

    אהבתי

    1. תודה תיאו על המילים החמות, המחזקות והמחבקות. הצמד הזה הוא דווקא צמד של אנשים מקסימים, סימפטיים, אמפתיים, שתמיד יש להם מילים טובות אליי…
      וזה נכון שהמציאות היא דינאמית, ומה שיום אחד נראה חקוק בסלע, יום אחר כבר נראה לא רלוונטי… בד"כ אני זוכרת את זה, אבל יש רגעים שמרגישה פתאום פגיעה בבטן הרכה, מין סיטואציות עדינות כאלו… ואז לא בטוחה כמה מזה פרשנות שלי וכמה מזה התרחשות אובייקטיבית… ואז החוכמה היא להרפות ולהבין שזה לא באמת כזה משנה, ושגם אם באמת קצת צחקו בלי כוונת זדון, זה לא באמת אומר משהו הרה גורל… ובכל מקרה הרי חשוב לקחת את רוב האנשים בערבון מוגבל…
      ועוד משהו – להבין שאולי באמת אני לפעמים עשויה לומר דברים שלא לגמרי קולעים, שעלולים להתפרש אחרת ממה שהתכוונתי, שאני לפעמים מכבירה מילים שלא לצורך, או מתעקשת להבהיר כוונות גם כשאין צורך… הרי אני לא מושלמת… וללמוד מזה… למשל לשתוק יותר…

      אהבתי

  3. לטעמי הבסיס לחששותיך הוא איבוד החברה שעליה נשענת. קשה לי להאמין שהחברים האחרים ילעגו לך, מה גם שגם הרגישות שלהם גבוהה ומן הסתם, יתחשבו ברגשותיך.
    את מחמירה מאד עם עצמך, קבלי חיבוק גדול של אהבה.
    הכל ייסתדר על הצד הטוב, היי סבלנית כלפי עצמך.

    אהבתי

    1. מסכימה איתך.
      לא נראה לי שהייתה להם כוונה של לעג.
      ואכן בהחלט אובדן החברה משפיע עליי.
      ואני מחמירה עם עצמי שלא לצורך.
      רגישות-היתר קצת השתלטה עליי ונסחפתי.
      חיבוק ותודה יקירתי

      אהבתי

  4. איזה מזל שכמו שכתבת יש לך עוגנים ואת לא לבד. יש לך את הבן זוג ואת אחותך וזה המון. אני מבינה את תחושת האאוטסדריות, ואת זה שקשה לצאת מזה. בסופו של דבר כנראה צריך פשוט לזרום יותר ולא לנתח הכל אבל איך אפשר כשיש כזו רגישות לניואנסים והכל בעוצמות…
    בכל אופן צריך לזכור שיש גם זמנים טובים וקלים יותר שמגיעים פתאום , והם יגיו, וכמו שיש ירידה תגיע עליה והכל ייראה יותר קל
    .מאחלת שזה יקרה מהר. חיבוק גדול

    אהבתי

  5. קראתי, והאמת – כתבת גם עליי קצת, היכולת לראות סימנים דקים, הפרשנות המתרכזת בי, והיא תמיד שלילית.
    אני חושב שהכתיבה שלך בפוסט הזה מרשימה, ואני מקווה שהיא עזרה לך לראות דברים מעבר להיותם הם. כתיבה מעניקה מבט "מנוכר" "אחר" ולי לפחות הוא עוזר.
    כמו עדה, אין לי מושג באיזו כיתת כתיבה את, אני הייתי שנה תמימה בכיתת כתיבה יצירתית, אכזרית מאוד. אף אחד/ת לא בדיוק צמח להיות סופר/משורר מוכר, והמנחה – נדמה לי שהיותה "אחיינית של ", מלאה אותה ביהירות מסוג ה"היבריס" הטרגי. תגובות, צחקוקים, אותו חיוך מסוים – יכל גם להיות חיובי לגמרי, משהו בסגנון [אמרתי לך שהיא היחידה שתבין או תאמר את האמת?]
    שמח שאביך מתאושש לאט לאט.
    אני מקווה שהפסיכיאטרית שלך אינה זו שטיפלה בי במשך 3 פגישות ונטשתי אותה.

    אהבתי

    1. אריק יקר, תודה רבה על התגובה, מעריכה מאוד. כן, הכתיבה כאן עזרה לי, והתגובות מאוד עזרו לי. הכיתה שאני נמצאת בה ממש שונה מסגנון הכיתה שהיית בה, היא ממש מכילה ומפרגנת ועם אנשים רגישים לזולת. אבל כנראה אני רגישה מדי, אפילו למסגרת כזו עדינה 🙂
      מכירה את היהירות הזו שאתה מדבר עליה שיש פעמים רבות בסדנאות כתיבה. הייתי לפני הרבה שנים בסדנת כתיבה שלא מצאתי את עצמי בה. המנחה הייתה מישהי מוכרת וכולם סגדו לה והתחנפו אליה והיו שם גרפומנים מאוהבים בעצמם… לפחות כך הרגשתי…
      הפסיכיאטרית שסיפרת עליה הייתה דרך קופ"ח או פרטית? הייתה לי פסיכיאטרית נוראית דרך קופ"ח שגרמה לי לבכות בפגישה הראשונה אצלה. לא המשכתי אצלה. הפסיכיאטרית הנוכחית היא דרך מסגרת אחרת, לא פרטית אבל גם לא קופ"ח, והיא בהחלט לא נוראית כמו ההיא שגרמה לי לבכות, אבל היא קשוחה ועם גישה טכנוקרטית…

      Liked by 1 person

      1. הפסיכיאטרית שאני מתכוון אליה היתה במרפאה של הכללית בבני ברק. בכל מקרה אני הולך לשם רק כדי להחליף את התרופה, כשאני מבין שכבר אינה יעילה לי יותר. אז 45 דקות אני משתעמם, מקבל את התרופה וחופשי לעוד 5 – 6 שנים.

        אהבתי

  6. אור יקרה, לבי יוצא אלייך. כל כך מכירה את החששות האלה, את הספקות. זה לא באמת משנה אם הם באמת צחקקו בגלל מה שאמרת או אולי בגלל משהו אחר לגמרי שלא קשור אלייך. מה שמשנה זו ההרגשה שקיבלת באותו הרגע, ועל כך אני פשוט רוצה לחבק אותך ולומר לך כמה שאת רגישה ואכפתית וכמה שאת אמיצה שהקראת בפני כולם את מה שכתבת או אמרת בקול את מה שחשבת. ולא חשוב בכלל אם המילים והמשפטים שיצרת בקול רם לא באמת ביטאו לגמרי או בצורה בהירה ומובנת את מה שהתכוונת. העיקר שהעזת להתבטא מול כולם. כל כך ריגשת אותי בזה.
    כמו שאמרת, כולם בכיתה הזאת סוחבים "חבילה" כזו או אחרת, ובזה את לגמרי לא לבד. וגם השניים האלה חביבים בדרך כלל, וסביר להניח שהם לא לעגו לך. כנראה שבאמת קשה לך שנותרת לבדך ללא אותה חברה שנקשרת אליה. שולחת לך אור ואהבה ואנרגיות טובות ומקווה שהתחושות הנוכחיות תתפוגגנה מעט ותרגישי מעט טוב יותר עם עצמך, בתוך עצמך, גם ללא קשר לנסיבות סביבך. ומאחלת גם שתתפנה פסיכולוגית סוף סוף……….חיבוק.

    אהבתי

כתיבת תגובה