חפירות וממטרות והיפופוטמית נוירוטית

היי חברים יקרים שלי. איזה כיף שיש לי אתכם כאן. שיש לי את המקום הזה.

מצב הגב והרגל השתפר, טפו טפו טפו. עדיין יש פה ושם זיק כאב עמום, אבל במידה פחותה בהרבה, אין מה להשוות. הייתי לפני שבוע וחצי אצל אוסטאופתית מאוד נחמדה ומקסימה, ממש התחברתי אליה. דיברנו קצת, ואז עשתה אבחון, ואז קצת פה ושם מגע ולחיצות ומתיחה. כמה ימים אחרי זה עדיין כאב. ישר רציתי לקבוע שוב, אבל היא אמרה שלפעמים לוקח כמה ימים ושנחכה עוד קצת. ובהמשך ניכר שיפור של ממש. יכול להיות שהשיפור קשור לטיפול אצלה ויכול להיות שלא ושהגוף התחיל להתגבר בלי קשר אליה. בכל אופן אני מעריכה את היושרה המקצועית שלה – היא לא מיהרה לקבוע לי עוד תור אלא ביקשה קודם "למצות את האפקט" של המפגש שאולי יספיק ללא צורך בעוד מפגשים.

מספרת בלחש בשקט בשקט כדי שהקרסוליים לא ישמעו ויעשו לי דווקא – אז תטו אוזן כדי שתצליחו לשמוע. אחרי כמה חודשים של רגרסיה במצב הקרסוליים, שחזרו להתנפח ולהפריע בהליכה, מה שאילץ אותי להפסיק לעשות פעילות גופנית של הליכות בחוץ – פתאום יש שיפור. פתאום מצאתי עצמי עושה הליכה בחוץ כמו פעם, ונהנית. טוב, לא בדיוק כמו פעם. בקצב איטי יותר, כי צריך להתחיל בהדרגה ולא להעמיס בבת אחת. פעם הייתי טסה קדימה במהירות. ואחרי זה הקרסוליים לא ממש התנפחו. זה כ"כ שימח אותי, טפו טפו טפו + ממטרה של יריקות מטאפוריות. טוב, אולי הייתה בקרסול שמאל איזו גבעונת קטנה שלפעמים צצה אחרי מאמץ, נקרא לה בזאת גבעת-נקע. היא גבעונת תאומה לזו הקבועה שיש לצידה – מין תל שכזה – נקרא לה תל-נקע. מין טווין פיקס שכאלו. כמו בסדרה, הן באו מיקום מקביל.

חוזרת לדבר בקול רגיל.

ארנון זמורה ז"ל לא יוצא לי מהראש. חושבת עליו ועל משפחתו הרבה. לא אכביר מילים, הרבה כבר נאמר ונכתב. כואב לי עליו כל כך, ממש. וזהו, זה מה יש. שמחתי כל כך כשהגיעו הידיעות הראשונות על חילוץ החטופים, וחיכיתי לשמוע מה שלום הלוחמים, ואז הגרי אמר שיש רק פצוע בינוני וזה היה נראה מבצע כמעט מושלם, לא שפצוע בינוני זה משהו לשמוח עליו, אבל התלהבתי שאין אבדות בנפש או פצועים קשה, ואז ארנון ז"ל… זה היה כל כך עצוב. אבל זו המציאות. ואלו הסיכונים הידועים בעיסוק כזה… לא שזה מנחם… אולי כן, קצת, לדעת שהוא לקח את הסיכונים ביודעין, בחר בעיסוק זה והבין את ההשלכות האפשריות… גיבור. הוא ומאות ההרוגים מאז 7.10, ואלפים לפני כן לאורך השנים… המון אנשים טובים הלכו…

מוזר לי לעבור לכתוב על משהו אחר. מוזר לי לכתוב כאן בתקופה הזו. אני מביטה בעולם באימה. אני מודאגת מאוד. לא מבינה לאן כל זה הולך ומה יהיה. וברגע שאני מתחילה לכתוב על זה, אני נאלמת. בא לי למחוק את הפוסט. אבל לא, אמשיך לפסקה הבאה לכתוב על עצמי.

אז הייתי בשיעור שחייה אחד. סוף סוף. סוג של הישג.
כילדה ונערה פחדתי נורא משהייה במים. ממש פוביה. הייתה לי גם טראומת ילדות משיעור שחייה שבו המדריכה פשוט נתנה לי להתמודד לבד במים העמוקים, ואני צללתי מטה בפאניקה, נאבקת בלי לנשום, עד שהיא משכה אותי משם. זה היה נורא.
בתחילת שנות העשרים שלי פגשתי במקרה במרכז ספורט שהייתי מנויה אליו (הלכתי לחדר כושר, לא לבריכה) מישהי שלמדה איתי בביה"ס, והיא עבדה כמצילה בבריכה שם. היא לקחה אותי כפרויקט, ותוך שלושה שבועות שחיתי כמו דג במים. היא לימדה אותי רק חזה. כמו שצריך, עם הראש במים בנשיפות ובחוץ בשאיפות. שחיתי תקופה וזה היה ממש כיף. הרבצתי עשרות בריכות. המשכתי לשחות גם באוניברסיטה, אבל אז התפרצו לי הכאבים מהבלט בדיסק, ובעקבותיהם המשבר הנפשי הגדול, ולא חזרתי לשחות מאז.
הפעם הבאה שחזרתי לבריכה היא עשרים שנה לאחר מכן – בערך לפני שנה וחצי – בירח דבש בים המלח עם בן-זוגי לאחר החתונה. הסכמתי להיכנס לבריכה ולהשתכשך איתו שם, להתגבר על הפחד. וגם שחיתי קצת. היה כיף. ואפילו הואלתי להיכנס איתו לים המלח. זה היה פחות כיף :-). ובהמשך נכנסתי לבריכה בעוד שני בתי מלון שהיינו בהם ונהניתי וקצת שחיתי. אבל שחיתי עם הראש בחוץ וזה לא היה נוח והרגשתי כאב בגב.
אז אחרי המון זמן שבו "ללמוד לשחות חתירה" היה ב"טו דו ליסט" שלי, קבעתי שיעור שחייה והלכתי. מה שדירבן היה ההגבלה של הקרוסליים שמנעה ממני לעשות הליכות. אני חייבת לעשות ספורט כלשהו. ואחד היתרונות בשחייה מבחינה זו הוא שאין עומס משקל על הקרסוליים. ואז גם כאבי הגב והרגל והידיעה ששחייה, בעיקר חתירה, טובה לגב. השיעור נוראאאא יקר. התחברתי למורה בשיחה המקדימה והרגשתי בנוח איתה. כשהגעתי לבריכה כבר הרגשתי איך אני מתחילה לנשום יותר בכבדות, יעני לוקחת נשימות עמוקות כדי להירגע, להיכנס לאווירה ולהתחמם, אבל נראה לי שזה רק הכניס את הריאות שלי ללחץ 😅
התחלנו את השיעור בבסיס – נשימות, איך לשאוף ולנשוף במים. היא ניסתה להתקדם איתי קצת יותר מהר ממה שאני צריכה, וקצת נלחצתי. קצת גררה אותי לכיוון העמוקים. אמרתי לה שיש לי חרדות, אמרה שאני נהדרת ושום חרדות, ושזה כיף ושאני אהנה מזה. אמרה לי להרגיש כמו היפופוטם או תנין שצפים ונהנים במים. בחרתי בהיפופוטם, אבל יצא לי היפופוטם נוירוטי. הקיצר, היא ממש נחמדה, אבל גיליתי שאני יותר חרדה מזה ממה שחשבתי. אחרי שיצאתי מהבריכה שמתי לב שהגוף שלי רועד. ברור שאם אני רוצה להתקדם בזה, אצטרך לעשות מנוי ולהגיע לבריכה בין השיעורים ולהתאמן על הנשימות ולהתרגל למים. לא בטוחה עדיין מה אעשה. אחרי שחזרתי מהבריכה הרגשתי רע פיזית למשך כמה ימים – מן הסתם לא מהשיעור עצמו (השיעור השפיע נפשית), אלא עשיתי את הדרך לשם ובחזרה ברגל, עשרים ומשהו דקות כל כיוון בשיא החום והלחות, אז אולי בגלל זה. אני מתייבשת מהר ומאוד רגישה לזה. נראה…

טוב, חפרתי מספיק. אסיים בזה.

(בקרוב יום השנה הראשון למות אבא, נעלה לקבר, נאמר דברים. יהיה לא פשוט. גם כך אני מנסה כל הזמן לנפנף מהראש דברים שעולים, בעיקר בלילה כשאני מנסה לישון… כמו שהיה הלילה למשל…)

15 תגובות בנושא ״חפירות וממטרות והיפופוטמית נוירוטית"

  1. שמחה בשבילך על ההתקדמות. אני לא יודעת לשחות וזו משאת נפש, לא עושה מאומה כדי לקדם את זה.

    Liked by 1 person

  2. והנה כתבת, והצלחת לא למחוק את הפוסט, ולשתף גם את הדברים הטובים (שהקרסוליים לא תשמענה) וגם את הכאבים ואת החרדה הפרטית וגם זו הלאומית שהיא בעצם כל כך פרטית.
    אלה הם חיינו: בין האישי לבין הכללי. גם אני לא יודעת מה יהיה וחוששת מאד.
    מאחלת בריאות לגוף, לנפש ואם אפשר אז גם למדינה.
    קשה להאמין שכבר חלפה שנה מאז לכתו של אביך…
    חיבוק

    Liked by 1 person

  3. תדליקי נר לזכר אביך האהוב, זכרי את כל החסדים שעשה לך, את האהבה שלו אלייך ואהבתך אליו.

    כן הגוף מגיב כשמטפלים בו כיאות. שמח שהכאבים נעלמים.

    מחזק אותך ומברך אותך ♥

    Liked by 1 person

  4. תל נקע, איזה ביטוי נהדר! ><

    בהצלחה עם הקרסוליים וגם אני חזרתי השנה לשחות. באמצע המלחמה נרשמתי לחוג שחיה וכרגע התחלתי קורס נוסף לחיזוק.

    ואני מבינה מאוד את הרעד. גם לי היה את זה ולקח מספר חודשים עד שהצלחתי לנשום במים ולצאת בלי שאני יוצאת כולי רועדת. לא מספרים לך אבל מתברר שחתירה זה לא רק ידיים אלא גם רגליים חזקות, שבמקרה שלי לא ממש היו כאלה ולוקח להן זמן להתחזק במים (סנפירים עוזרים מאוד אבל לי בהתחלה הם גרמו להתקף חרדה כי זה היה לי כבד ופשוט הייתי טובעת. היום אני נהנית ושוחה סופר מהר איתם אבל בהתחלה זה ממש לא היה המצב)

    קחי את הקצב הנכון לך. רק עכשיו אחרי חצי שנה אני מצליחה להגיע לשחיה של 25 דקות במים (בהתחלה הייתי מסוגלת לשחות רבע שעה. כעבור שלושה חודשים הגעתי ל-20 דקות והיום אני כבר מצליחה להגיע ל-25 דק'. זה נטו תרגול)

    וכיף לקרוא אותך!

    Liked by 1 person

    1. וואי, כל הכבוד לך! ואיזה כיף לשמוע על ההתקדמות ועל ההתמודדות היפה עם האתגרים והחששות בדרך, ושלא התייאשת והתעקשת להמשיך ולהתגבר ולהתמיד.
      חוג שחייה – הכוונה בקבוצה עם אחרים או שיעור פרטי?
      טוב לדעת שסנפירים זה תחנה בדרך כשלומדים חתירה, שאהיה מוכנה לזה… זה לא מגעיל להשתמש בסנפירים שאחרים השתמשו בהם? מקווה שמחטאים את זה, למנוע הדבקה בפטריות וכו'…
      יש לי רגליים חזקות, אבל אני לא בכושר, אז נראה איך הן יתמודדו…
      בינתיים אני בהפסקה מזה, נראה מתי אקבע עוד שיעור, יש לי גם עבודה גדולה לכתוב בלימודים שאני כל הזמן דוחה והגיע הזמן שאשב על זה במרתון ממוקד ואפסיק להתחמק מזה…
      תודה!

      אהבתי

      1. אני לומדת שיטה של חתירה בשם TI (יש להם קורסים בכל הארץ. בכנות לא יודעת כמה אני ממליצה עליהם. מורה פרטי בכל מקרה זה הכי עדיף אבל צריך כימיה טובה ומחיר שלא שובר את הכיס).

        אני לא נגעלת להשתמש בסנפירים של אחרים כי ממילא הם נשטפים במים של הבריכה. אז אפשר לומר בכלל על שחיה בבריכה שיש שם חיידקים אבל לי זה לא ממש מזיז (אני המוזרה שמתקלחת יחפה במקלחות בבריכה >< באמת שזה לא מפחיד אותי)

        אהבתי

        1. שמעתי על TI (Total Immersion). למה את לא בטוחה שאת ממליצה עליהם? מה החיסרון?
          כן, בבריכה יש כלור שאמור להרוג את כל הדבר והשחין למיניהם… 🙂
          לגבי להתקלח יחפה במקלחות של הבריכה – יש סכנת הידבקות בפטרייה בכף הרגל (קרה לאחיין שלי), אבל תעשי מה שנוח ומתחשק לך, אולי יש לך גוף עמיד במיוחד 🙂

          אהבתי

          1. הם מבטיחים שתשחי ללא מאמץ. בפועל אני מרגישה שאני שוחה עם יותר מאמץאבל מצד שני עכשיו אני שמה לב לכל תנועה וזה גוזל יותר אנרגיה…

            אצלי היינו 5 בקבוצה וזה יחס גדול מדי מול מורה אחת למי שרוצה להבין לעומק איך לשחות טוב ויעיל

            Liked by 1 person

  5. קודם כל אני ממש שמחה לראות שהחלטת לעשות את הצעד.. ספורט זה החיים ובאמת אם את נכנסת לזה, זה משפר המון.. מצברוח, סיבולת ומצויינות. כל הכבוד לך שהחלטת לקחת שיעור שחייה וזה בסדר גם להרגיש חרדה, מים עמוקים הם מפחידים. אומרת לך בתור מישהי ששחתה בים באילת בעומק שלא רואים את הלמטה… זה מפחיד🤣 אבל כשמתגברים ונושמים עמוק הכל אפשרי וגם תחושת הביחד וזה שאת עם המדריכה (אני הייתי עם חברות),זה מעצים ונותן ביטחון.

    אכן המלחמה הזו קשה והמחירים שלה כבדים מנשוא. החוסר וודאות מקשה.. אבל אולי עדיף להמעיט בחדשות ככל שניתן בתקופה זו. מידי פעם צצות ידיעות חשובות מפי אנשים בסביבתנו.

    השנה של אבא שלך – מחזקת אותך ורוצה לאחל לך נחת ושלווה.. הוא תמיד יהיה עמוק בליבך ❤️

    Liked by 1 person

    1. תודה רבה ❤️️
      באמת עדיף להתנתק מהחדשות ורק להתעדכן מדי פעם בדברים החשובים. זה באמת כבר ממש עושה לי רע…
      ווי, כל הכבוד לך על השחייה בעומק הים באילת… סחטיין…
      אני בינתיים קצת ב"הולד"…
      תודה על החיזוקים והעידודים!

      אהבתי

כתיבת תגובה